Marmaris Gazetesi HABER İngiltere Pazarında Dalaman Gözden Düşüyor, Antalya Yükseliyor!

İngiltere Pazarında Dalaman Gözden Düşüyor, Antalya Yükseliyor!

İngiliz turistlerin gözdesi olarak kabul edilen Dalaman, seyahat edenlerin ilgisini giderek Antalya'ya kaydırmasıyla belirgin bir düşüş yaşıyor.
İngiltere Pazarında Dalaman Gözden Düşüyor, Antalya Yükseliyor!

İngiltere Pazarında: Dalaman Gözden Düşüyor, Antalya Yükseliyor!


Dalaman'ın, Marmaris ve Fethiye'deki düşük otel kalitesi, hizmeti ve yüksek sezondaki politikası nedeniyle İngiliz turistleri Antalya'ya kaptırdığı belirtiliyor.

Turizm ekonomi. Com un haberine göre, uzun süredir İngiliz turistlerin geleneksel gözdesi olarak kabul edilen Dalaman, seyahat edenlerin ilgisini giderek artan bir şekilde Antalya'ya kaydırmasıyla belirgin bir düşüş yaşıyor. Sektör rakamları bu eğilimin önümüzdeki yıllarda da devam edeceğini gösteriyor. Peki, bu değişimin arkasındaki nedenler neler?
2026 yılı hava hizmetleri planları, Dalaman'ın en büyük kaynak pazarında ivme kaybetmeye devam ettiğini gösteriyor. Jet2’nin kısa süre önce Gatwick’ten sadece Antalya’ya, haftada yalnızca üç seferle başlattığı operasyonlar, İngiltere merkezli havayolu şirketlerinin gözünde Türkiye genelinde bir durgunluk veya düşüş göstergesi olarak değerlendiriliyor.


“Oteller Yüksek Sezonda İngiltere Satışlarını Kapatıyor”

Birleşik Krallık merkezli Türkiye uzmanı Caria Holidays’in Genel Müdürü Engin Sertoğlu, Türkiye Travel News’in kardeş portalı Turizm Ekonomi’ye en son pazar dinamikleri hakkında konuştu.
Sertoğlu, Dalaman pazar payı kaybederken, Antalya’nın İngiltere pazarında büyümeye devam ettiğini belirtiyor.

“Tur operatörleri, yüksek sezonda Marmaris ve Fethiye’ye giden uçak koltuklarını doldurmakta zorlanıyor,” dedi. “Diğer kaynak pazarlar yoğun aylarda çok baskı yapıyor ve bu pazarlar biraz daha yüksek fiyatlar sunduğunda, otelciler İngiltere’ye ‘satışı durdurma’ (stop sale) kısıtlamaları getirerek doluluklarını diğerlerine açıyorlar. Sonuç olarak, aynı zamanda havayolu olan tur operatörleri, bu koltukları doldurmak zorunda oldukları için mutlu olmuyorlar. Otelciler de haksız sayılmaz; sezonları kısa ve en iyi fiyatı verene satıyorlar. Ancak bu dinamik, Dalaman’ı İngiltere pazarında her yıl daha da geriye itiyor.”
“İngiliz Operatörler Dalaman Portföylerini Azaltıyor”

Sertoğlu’na göre, bu arz sıkıntısı İngiliz tur operatörlerini Dalaman ürün yelpazelerini daraltmaya itiyor.
“Marmaris’teki eski tarz apart oteller, emlak değerlerinin yükselmesiyle konut binalarına dönüştürüldü,” diye açıkladı. “Apart kiralamaları kârsız hale geldi, bu yüzden birçok sahip ya yıktı ya da apartman bloklarına dönüştürdü. Sonuç olarak, ürün arzı azaldı ve iş Antalya’ya kaydı. Bizim için bile, Türkiye işimizin %80’i artık Antalya’dan geliyor.”

Yüksek Yiyecek ve İçecek Maliyetleri de Bir Faktör

Sertoğlu, artan restoran ve bar fiyatlarının da Dalaman’a olan talebi azalttığını ekliyor.
“Antalya’nın her şey dahil (all-inclusive) tesislerinde kalan misafirler sabit bir miktar ödüyor ve neredeyse hiçbir ek maliyetle karşılaşmıyor. Türkiye, bizim için bile pahalı hale geldi; iki kişilik 80 sterlin olan yemekler şimdi 250 sterlin tutuyor. Aynı durum turistler için de geçerli. Antalya da ucuz bir destinasyon değil, ancak İngiliz gezginler büyük her şey dahil otellerden paranın karşılığını aldıklarını hissediyorlar. Ancak Marmaris’te dışarıda yemek yemek son derece maliyetli olduğu için tatil bütçelerini planlayamıyorlar. Bu sadece Marmaris’in sorunu değil, Türkiye genelinde aynı. Kur farkı artmayınca alım gücü düşüyor.”
“Artık Apart Otel veya 3 ve 4 Yıldızlı Her Şey Dahil Otel Pazarlamıyoruz”
Caria Holidays, apart otelleri ve 3-4 yıldızlı her şey dahil otelleri programından çıkardı.
Sertoğlu, “Hays Travel gibi büyük acenteler de bizim ürünlerimizi satıyor,” diye belirtti. “Bu yıl apart otelleri, 3 yıldızlı ve 4 yıldızlı her şey dahil otelleri, oda kahvaltılı apartları ve self-catering (kendi yemeğini kendi hazırlama) ünitelerini satmayı durdurma kararı aldık. Satış sonrası sorunlar bunaltıcıydı. 3 ve 4 yıldızlı her şey dahil otellerdeki hizmet kalitesi aşırı düşük. Maliyetleri düşük tutmak için bazıları misafirlere neredeyse musluk suyu servis ediyor. Bu da şikayetlere yol açıyor. Bizim aldığımız şikayet sayısı ne olursa olsun, TUI ve Jet2 Holidays yüz binlerce daha fazla şikayet alıyordur.”

“Sattığınız Ürün Başa Bela Oluyor”

“Bir müşteri şikayette bulunduğunda, konunun büyümesini engellemek için hemen 100 sterlinlik bir çek gönderiyoruz,” dedi. “Tüketici Tahkim Heyeti’ne giderse, kazanma şansımız %1. TUI ve Jet2 Holidays de aynı şeyi yapıyor; önce bir kupon veya promosyon teklifi, eğer bu başarısız olursa nakit tazminat ödüyorlar. Ürün bir şey oluyor, baş ağrısını yönetmek başka bir şey.”

“Dalaman’da Yeterli Kalitede Otel Yok”

Sertoğlu, Ege’deki kısa sezonun otelcilerin yeniden yatırım yapma kabiliyetini sınırladığını ve konaklama kalitesindeki iyileşmeyi yavaşlattığını savunuyor.
“Büyük Antalya otel grupları yavaş yavaş Ege’ye doğru yayılıyor,” dedi. “Barut, Akra ve Liberty yüksek standartlı yatırımlar yaptı, ancak sayıları hala çok düşük. İngiliz turistlere ‘yüksek sezonda gelmeyin, düşük sezonda gelin’ diyemezsiniz. Otelciler, ‘Ürdün veya Lübnan pazarları daha iyi ödüyor’ diyerek İngiltere’ye satışları zirve aylarda kapattığında bu işe yaramaz. Marmaris’te zar zor on tane beş yıldızlı otel sayabilirsiniz ve bunlar da kısa sezonda daha yüksek ödeme yapan pazarlara satış yaparak kazançlarını maksimize etmeye odaklanmış durumda.”

“Portekiz’e Seyahat Eden Golfçüler Belek’tekilerden Daha Fazla Harcıyor”

“Türkiye pahalı görünebilir, ancak Portekiz’e seyahat eden profesyonel golfçüler konaklama ve yemek için Belek’tekilerden genel olarak daha fazla harcıyor. Portekiz’i 1.000 sterline, Türkiye’yi 2.000 sterline satın alabilirler, ancak Portekiz’de yiyecek ve içeceğe kolayca 1.000 sterlin daha harcıyorlar. Yani, Belek’tekinden daha fazla harcamış oluyorlar. Türkiye’ye gelmekten mutlular. İspanya ve Portekiz’in en büyük rekabet avantajı, daha düşük uçuş maliyetleridir.”
Jet2’nin Gatwick’teki genişlemesi hakkında yorum yapan Sertoğlu şunları söyledi:
“Bu, Jet2’nin Dalaman’ı arka plana ittiğini açıkça gösteriyor. Belli ki satmakta zorlanıyorlar. Ayrıca daha fazla uçak rotasyonu istiyorlar; daha kısa rotalar daha fazla uçuş anlamına geliyor. Uçuş süresi de başka bir dezavantaj.”
 

“Freebird İngiltere’den Çıkıyor; SunExpress Kapasiteyi Azaltıyor”
 

Türkiye’nin 2026’da İngiltere’deki beklentilerini değerlendiren Sertoğlu şunları söyledi:
“2026’da Türkiye için İngiltere pazarında bir büyüme olmayacak. 2025 yolcu sayılarını yakalamak bile bir başarı olacak. Bilindiği gibi, TUI artık Freebird ile çalışmıyor. Freebird tarifeli seferler yapıyordu, ancak Birleşik Krallık operasyonlarından tamamen çekildi. Gatwick slotlarını korumak için çok uğraştılar ama başaramadılar.”
Şimdi kış aylarında da sorunlar görüyoruz. SunExpress, beklentileri karşılayamadığı için birçok seferi iptal etti; Londra-Antalya güzergahındaki kış kapasitesi önemli ölçüde düştü, bu da bizim golf rezervasyonlarımızı da etkiledi.
İngiltere’de durumlar pek iç açıcı değil: enflasyon ve düşen harcanabilir gelir, İngilizleri ya daha ucuz destinasyonlar aramaya ya da hiç seyahat etmemeye itiyor.
2026 için amacımız ciro ve karlılığı istikrarlı tutmak. Yolcu sayıları düşebilir… Antalya satmak ciroyu artırır ancak yolcu hacmini azaltır.” 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Burhanettin Tekdağ Yıl Sonu Kupası Yat Yarışları Başlıyor!

Burhanettin Tekdağ Yıl Sonu Kupası Yat Yarışları Başlıyor!